Nowy Duster wpisuje się w historię modelu, który stał się punktem odniesienia na rynku oraz prawdziwą ikoną marki Dacia i jej wartości. Nowego Dustera można rozpoznać na pierwszy rzut oka ze względu na całkowicie nowy design, ale to co wyróżnia go dodatkowo to ekologia. W poniższym artykule opiszemy pięć rzeczy, które sprawiają, że Nowy Duster jest EKO!
Napęd hybrydowy
Napęd hybrydowy w nowym Dusterze to połączenie dużej mocy z ekologią i ekonomią. 140-konny układ napędowy łączy zalety auta spalinowego i elektrycznego. Dzięki temu zapewnia zasięg 900 kilometrów (zgodnie z normą pomiaru WLTP). Technologia hybrydowa jednocześnie daje możliwość poruszania się w mieście do 80% czasu w trybie czysto elektrycznym przy jednoczesnej redukcji zużycia paliwa o 40%. To wszystko pozwoli użytkownikowi ograniczyć wydatki na paliwo a planecie zaoszczędzi emisji dwutlenku węgla aż o ⅓ w porównaniu do auta w pełni benzynowego.
ECO-G 100 Benzyna+LPG
Nowy Duster oferowany jest także z fabryczną instalacją LPG, która współpracuje ze specjalnie dostosowanym do tego silnikiem benzynowym. Koszty użytkowania Dustera z instalacją gazową są średnio o 40% niższe w stosunku do równoważnego silnika benzynowego, zapewniając jednocześnie niższą o średnio 10% emisję dwutlenku węgla. Dzięki dwóm zbiornikom paliwa czyli butli gazowej oraz bakowi benzyny zasięg Dustera zgodnie z normą pomiaru WLTP to około 1200 kilometrów.
Mniej papieru, więcej drzwi
Nowy Duster to pierwszy pojazd z gamy, do którego nie dołączono pełnej papierowej instrukcji obsługi, najważniejsze informacje zawarto w praktycznym papierowym przewodniku liczącym 32 strony. Pełną instrukcję w formie elektronicznej można pobrać przy pomocy kodu QR zamieszczonego w przewodniku, w aplikacji MY Dacia lub bezpośrednio ze strony internetowej Dacia. Dostęp do informacji o pojeździe oferują także filmy instruktażowe. To nie tylko ratunek dla drzew; w ten sposób unikamy również codziennego przejazdu naczepy pomiędzy drukarnią a fabryką, co pozwala obniżyć emisję dwutlenku węgla.
Materiały pochodzące z recyklingu
Czy wiesz, że tylko 9% plastiku na świecie trafia do recyklingu? Dacia pracuje nad wieloma obszarami, aby zmniejszyć emisję dwutlenku węgla, dlatego tworzywa sztuczne w nowym Dusterze pochodzą nawet w 20% z recyklingu. Nowy designerski i ekologiczny materiał STARKLE to pierwszy materiał z recyklingu stosowany na zewnątrz pojazdu bez lakierowania. Wyprodukowany z poddanego obróbce polipropylenu, może zawierać nawet 20% plastiku pochodzącego z recyklingu i zapewnia zero kompromisów, jeśli chodzi o odporność na uderzenia i zarysowania.
Drugie życie akumulatorów
Po zakończeniu okresu eksploatacji w samochodzie akumulatory trakcyjne otrzymają drugie życie w celu magazynowania energii odnawialnej, a następnie zostaną poddane recyklingowi w celu odzyskania materiałów, z których są zbudowane. A recykling nie ogranicza się jedynie do akumulatora: do ponownego wykorzystania nadaje się 95% nowego Dustera. Co najmniej 85% materiałów zostanie poddanych recyklingowi i ponownie wykorzystanych w ramach gospodarki cyrkularnej, a pozostałe 10% zostanie spalone z odzyskiem wyprodukowanej energii.
Zapraszamy do Salonu Dacia Toruń – Auto Reve
Zapraszamy także do obejrzenia naszego filmu: