Dacia Duster Toruń

Nowa Dacia Duster 3 Mild Hybrid – Rewolucja w segmencie rodzinnych SUV-ów

Opis

Nowa Dacia Duster rewolucjonizuje podejście do klasycznej formy wielozadaniowego i rodzinnego SUVa marki Dacia. W ofercie znalazły się aż trzy rodzaje napędu, począwszy od dobrze znanej wersji zasilanej LPG, przez pełną hybrydę aż do tak zwanej miękkiej hybrydy. Coraz częściej padają pytania dotyczące właśnie tego ostatniego napędu, w tym artykule opowiemy więc na ten temat nieco więcej.

Trzy rodzaje napędu: LPG, pełna hybryda i miękka hybryda

Decydując się na Dustera z napędem na 4 koła klienci będą wybierać właśnie silnik TCe 130, czyli nową jednostkę napędową w gamie Dustera, będącą właśnie miękką hybrydą. Warto jednak dodać, że ten trzycylidrowy silnik 1,2 występuje także z napędem na przednie koła i nie jest konstrukcją całkowicie nową. Zadebiutował on i sprawdził się już w Renault Austral i Espace.

TCe 130: Nowa jednostka napędowa z miękką hybrydą

Dzięki wyposażeniu w turbosprężarkę i miękką hybrydę opartą o 48-voltowy układ elektryczny Nowy Duster w tej wersji osiąga moc 130 koni mechanicznych oraz maksymalnie 230 Nm momentu obrotowego. Jednocześnie spalanie na 100 kilometrów w cyklu WLTP wynosi 5,5 litra dla wersji z napędem na 2 koła i 5,9 litra w odmianie 4×4.

Jak działa miękka hybryda w Nowej Dacii Duster?

Jak w zasadzie działa miękka hybryda? To układ bardzo prosty. Jego zadaniem jest po prostu odzyskiwanie energii kinetycznej, która wytwarzana jest podczas toczenia oraz hamowania. Jest ona magazynowana w dodatkowym 48-voltowym akumulatorze.

Zalety miękkiej hybrydy: Niższe spalanie i większy moment obrotowy

Energia, która zostanie zmagazynowana jest następnie dostarczana w celu wspomagania silnika spalinowego za pomocą urządzenia, które pełni w silniku jednocześnie rolę rozrusznika oraz alternatora. Z jednej strony pozwala to na o wiele szybszy rozruch, ale samo przekazanie energii do układu napędowego zmniejsza spalanie dzięki wspomaganiu silnika spalinowego podczas najbardziej energochłonnych faz jazdy, czyli na przykład podjazdów oraz ruszania.

Dzięki takiemu rozwiązaniu spalanie w silniku TCe 130 jest średnio o 11% niższe niż w równoważnym silniku w pełni spalinowym. To także idealne rozwiązanie dla takich aut jak Duster z napędem 4×4, ponieważ zapewnia bardzo duży moment obrotowy, niezbędny do bezpiecznego pokonywania przeszkód.

Idealny kompromis: Moc spalinowa wspomagana elektrycznie

Miękka hybryda nie wymaga ładowania, ale nie jest też przystosowana do jazdy używając wyłącznie energii elektrycznej. To zatem idealny kompromis dla klientów ceniących sobie dużą moc i moment obrotowy, który uzyskany został z silnika spalinowego. Przepływ energii jest niezauważalny dla kierowcy, a jazda płynna.

Przetestuj nową Dacię Duster z napędem 4×4 w naszym salonie

Przetestuj Nowego Dustera z napędem 4×4 podczas jazdy próbnej w naszym salonie – Auto Reve – Dacia Toruń.

Zapraszamy także do obejrzenia filmu:

Zobacz też

To już wszystko ;)

Oferujemy
Więcej...

Scroll to Top