Nareszcie jest! Nowa, długo wyczekiwana Dacia Bigster! Model, o który pytaliście niemal codziennie. Jest już w naszym salonie i czeka aż go obejrzycie. Złośliwi twierdzą, że Bigster to tak naprawdę tylko przedłużony Duster. Chociaż faktycznie samochody są ze sobą spokrewnione, to Bigster na tle Dustera wyróżnia się kilkoma rzeczami, których w mniejszej Dacii nie znajdziemy.
ROZMIAR
Mówcie co chcecie, w przypadku tego porównania rozmiar ma znaczenie i to… nie małe. Bigster jest większy od Dustera. Jak bardzo? Na długość to aż 23 centymetry. Rozstaw osi jest większy o 5 centymetrów. Większy jest także prześwit. Poza tym Bigster oferuje znacznie więcej miejsca dla pasażerów z tyłu. Bagażnik Bigstera w najmniejszej odmianie oferuje blisko 30 litrów więcej pojemności od największej odmiany Dustera. Większe mogą być także felgi, opcjonalnie 19-calowe.
Sprawdź także: Hybrydowa Dacia Jogger – bestseller w Europie.
SILNIKI
Bigster oferowany jest z jednostkami napędowymi, których nie znajdziecie w gamie mniejszego Dustera. Nawet w tej kwestii ciężko odejść od tematu wielkości. Dacia Bigster w odmianie LPG jest oferowany z silnikiem o pojemności 1,2 litra, czyli o 20% pod względem pojemności większym od Dustera z bazowym 1.0. Za pojemnością idzie także kwestia mocy, ta w zagazowanym Bigsterze jest o 40 KM większa od Dustera z LPG. Odmiana hybrydowa oparta została na silniku benzynowym o pojemności aż 1,8 litra. Cały układ generuje moc 155 koni mechanicznych – to więc najmocniejsza Dacia w historii. Mocniejsza także od hybrydowego Dustera.
Warto przeczytać: Nowy Master – Samochód Dostawczy Roku 2025.
WYPOSAŻENIE
Chociaż wnętrze Bigstera na pierwszy rzut oka nie różni się od tego z Dustera to jednak tego większego można wyposażyć w elementy takie jak szklany i otwierany dach, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika czy… elektrycznie sterowany fotel. Zapraszamy do naszego salonu, gdzie możesz zobaczyć i przetestować Bigstera.
Polecamy także: 14 sztuk nowych Renault na sprzedaż!