Nowy Master dopiero zaczyna podbijać serca klientów a już zdobył tytuł samochodu dostawczego roku 2025, przyznawany przez jury międzynarodowego konkursu International Van of the Year. Była to jednomyślna decyzja jury, składającego się z ekspertów reprezentujących aż 25 europejskich krajów.
Innowacyjna platforma i efektywność energetyczna
Jednym z argumentów przemawiających za wyborem Mastera była jego innowacyjna platforma, która dostosowana jest do różnych rodzajów napędu. Dlatego w tym filmie zaprezentujemy Mastera w odmianie elektrycznej, z nadwoziem typu furgon L3H2. I tu małe wyjaśnienie, litera L oznacza tutaj długość a H wysokość, więc to odpowiednio trzeci najdłuższy i drugi najwyższy Master jeśli chodzi o jego rozmiar.
Jaki Master jest każdy widzi, jego muskularny przód może przywodzić na myśl amerykańskie ciężarówki. Jednakże te kształty kryją wyjątkową i zaawansowaną aerodynamikę, która wraz z efektywnym układem hamulcowym potrafią zredukować zużycie energii elektrycznej aż o 27%. Taka wydajność jest w przypadku auta do pracy niezwykle ważna.
Elektryczny Master to narzędzie do pracy bez kompromisów, prezentowana wersja z baterią o pojemności 87 kWh może pochwalić się realnym zasięgiem ponad 400 kilometrów. Dzięki niższym kosztom energii, oszczędnościom serwisowym sięgającym 30% i zerowej emisji CO2, wersja E-Tech electric o mocy 142 koni mechanicznych jest doskonałą propozycją.
Szacunkowe czasy ładowania prezentujemy teraz na ekranie.
Praktyczne rozwiązania dla użytkowników
Gniazdo do ładowania znajduje się na przednim błotniku po stronie pasażera. Pozwoli to podjechać bardzo blisko stacji ładowania, bez konieczności przeciągania kabla.
Chociaż w filmie prezentujemy standardowego furgona, to z fabryk Renault wyjeżdża około 40 fabrycznych opcji zabudowy Mastera, a to nie wszystko bo oferowane platformy oraz podwozia pozwolą zabudować Mastera w pełni pod własne potrzeby.
Załadunek ułatwiają drzwi przesuwne, które mają aż 1312 milimetrów szerokości, jak szerokie są w rzeczywistości? Można przez nie załadować na przykład europaletę. A to jeszcze nie wszystko, bo tylne drzwi mogą być otwierane pod kątem 270 stopni, co sprawia, że Masterem można de facto podjechać tyłem dosłownie pod samą rampę załadunkową lub pod same drzwi.
Przestrzeń ładunkową można fabrycznie zabezpieczyć tak jak widać to właśnie na filmie. Zarówno podłoga jak i osłony po bokach przestrzeni ładunkowej to ochrona przewożonego ładunku oraz samego samochodu.
Kokpit Mastera jest nowoczesny i ergonomiczny. Deska rozdzielcza jest skierowana w kierunku kierowcy.
Na jej górze znajdują się ergonomiczne schowki.
Centralnym punktem kokpitu jest 10-calowy ekran systemu multimedialnego, który poza obsługą multimediów i funkcji pojazdu pozwala także na kontrolę aż 20 systemów bezpieczeństwa oraz łączność z Android Auto i Apple Car play.
Usytuowany poniżej panel klimatyzacji posiada fizyczne przyciski i pokrętła, które pozwolą bezpiecznie i intuicyjnie zarządzać komfortem termicznym podczas jazdy.
W miejscu lusterka wstecznego znajduje się… lusterko, tyle że w formie ekranu. Pokazuje ono obraz zza pojazdu, który przekazywany przez kamerę znajdującą się nad tylnymi drzwiami. Obraz można dostosować do swoim potrzeb, ustawiając jasność oraz pozycję kamery.
Renault Master E-Tech to propozycja, która powinna zainteresować przedsiębiorców, którzy użytkują samochód nie tylko na krótkich dystansach. Jego realny zasięg wynoszący ponad 400 kilometrów oraz możliwości zabudowy sprawią, że sprawdzi się jako narzędzie do pracy w wielu branżach.