W gamie Renault pojawił się model Rafale, to ekscytująca nowość, która wyróżnia się prestiżowymi wymiarami oraz dynamicznym designem. Stał się flagowym modelem Renault, który oferuje kierowcy między innymi dostęp do najnowocześniejszych multimediów dzięki systemowi OpenR Link, aktywnych systemów bezpieczeństwa czy systemu 4CONTROL, czyli czterech skrętnych kół.
Hybrydowa technologia napędu E-Tech Full Hybrid
Jest to jednak także model, który oferuje kierowcy szczytowe osiągnięcie technologii hybrydowej Renault – napęd E-Tech full hybrid. W tym filmie opowiemy jak działa i co oferuje.
Napęd E-Tech full hybrid o mocy systemowej 200 KM to hybryda szeregowo-równoległa. Składa się z trzycylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,2 l o mocy 130 KM oraz dwóch silników elektrycznych. Już sam silnik benzynowy jest perełką technologiczną z procesem spalania mieszanki w cyklu Millera, recyrkulacją gazów spalinowych o niskim ciśnieniu, turbosprężarką o zmiennej geometrii łopat, nie zapominając o budowie podobnej do rozwiązań z silnika wysokoprężnego.
Zasilanie elektryczne – moc, oszczędność i ekologia
W części elektrycznej napędu silnik główny rozwija moc 70 KM. Zasilanie jednostki z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 2 kWh zapewnia możliwość jazdy w trybie wyłącznie elektrycznym. Natomiast pomocniczy silnik elektryczny typu HSG odpowiada za uruchamianie silnika spalinowego oraz zmianę biegów skrzyni wielotrybowej.
Dzięki ruszaniu zawsze w trybie elektrycznym i automatycznemu odzyskiwaniu energii podczas hamowania i zwalniania napęd E-Tech full hybrid umożliwia poruszanie się w trybie elektrycznym do 80% czasu jazdy po mieście i zapewnia obniżenie zużycia paliwa nawet o 40%. System automatycznego sterowania ładowaniem zapewnia doładowanie akumulatora trakcyjnego przez jeden z silników w zależności od trybu wybranego przez inteligentną skrzynię biegów. Kierowca ma jednak na to wpływ – może wybrać za pomocą łopatek przy kierownicy jeden z czterech poziomów hamowania rekuperacyjnego.
Inteligentna skrzynia biegów i wybór trybu jazdy
W Nowym Renault Rafale zastosowano automatyczną wielotrybową skrzynię biegów ze sprzęgłem kłowym, przejętą z Formuły 1. Skrzynia oferuje kombinację przełożeń – dwóch dla głównego silnika elektrycznego i czterech dla silnika spalinowego. Możliwych jest 15 kombinacji z wykorzystaniem różnych silników, które jednocześnie redukują zużycie paliwa i emisję CO2.
Inteligentna skrzynia wielotrybowa wybiera automatycznie tryb działania jednostki napędowej: w 100% napęd elektryczny, w 100% napęd z silnika spalinowego, dynamiczny napęd hybrydowy w którym koła napędzają wspólnie silnik spalinowy i silnik elektryczny, e-drive w którym silnik elektryczny napędza koła, a silnik spalinowy doładowuje akumulator lub odzyskiwanie energii, w którym silnik elektryczny odzyskuje energię kinetyczną.
Nasz nowy napęd E-Tech full hybrid 200 KM w maksymalnym stopniu wykorzystuje silniki elektryczne w celu zmniejszenia zużycia paliwa i to w każdym warunkach. Pozwala na jazdę po mieście w trybie elektrycznym nawet do 80% czasu, co plasuje go na szczycie segmentu. Przetestuj Rafale w salonie Auto Reve.