fbpx Renault

Nowe hybrydowe Renault

Nowe hybrydowe Renault

Zgodnie ze strategią elektryfikacji gamy modelowej marka Renault wprowadza właśnie na rynek nowe hybrydowe modele: Clio E-TECH oraz Captur E-TECH Plug-In.

W pełni hybrydowe Clio E-TECH oraz Captur E-TECH Plug-In są uzupełnieniem gamy Z.E. – samochodów elektrycznych konstrukcji Renault: Kangoo Z.E., Zoe, Twizy oraz Mastera Z.E. Zastosowana w nowych modelach hybrydowych technologia jest efektem ponad 10-letniego doświadczenia Grupy Renault w produkcji, konstruowaniu oraz sprzedaży pojazdów elektrycznych.

Efektem prowadzonych przez Grupę Renault prac rozwojowych są pojazdy hybrydowe, w których tradycyjne silniki spalinowe zostały zastąpione jednostkami zelektryfikowanymi. Ich zalety to: każdorazowy rozruch na silniku elektrycznym, doskonała sprawność energetyczna oraz możliwość poruszania się w trybie zeroemisyjnym.

Nowe Clio E-TECH to samochód miejski, który przekłada swoje atuty na konkrety. Dzięki napędowi hybrydowemu w mieście może poruszać się w trybie elektrycznym przez 80% czasu a zużycie paliwa może być nawet o 40% niższe niż w przypadku standardowego napędu. Hybrydowa odmiana Clio dysponuje mocą systemową układu hybrydowego na poziomie 140 koni mechanicznych. Akumulator trakcyjny ma natomiast pojemność 1,2 kWh. Jego ładowanie przebiega samo – podczas jazdy oraz hamowania. Pracująca pod maską jednostka napędowa zapewnia bardzo dużą dynamikę, co najlepiej ukazuje czas przyspieszenia samochodu od 80 do 120 km/h wynoszący zaledwie 6,9 sekundy.

Nowy hybrydowy Captur E-TECH Plug-In to samochód, który można opisać słowami „elektryczny na żądanie”. Silnik E-TECH Plug-In osiąga moc aż 160 koni mechanicznych i posiada akumulator trakcyjny o pojemności 9,8 kWh. Dzięki temu Captur może w trybie elektrycznym przejechać aż 50 kilometrów w cyklu mieszanym, natomiast w mieście nawet 65 kilometrów (pomiar zgodny z protokołem WLTP). Hybrydowy Captur E-TECH Plug-In może poruszać się tylko na prądzie podczas, gdy jest regularnie podłączany do prądu. W innym wypadku nadal porusza się jak standardowa prosta hybryda, odzyskując i magazynując energię elektryczną, którą wykorzystuje podczas jazdy. Przez zwiększoną pojemność akumulatora, funkcję ciągłego odzyskiwania energii oraz dwa silniki elektryczne nowy Captur optymalnie wykorzystuje największe atuty hybrydowego napędu E-TECH - rozruch odbywa się zawsze w trybie elektrycznym, a zużycie paliwa zostało znacznie obniżone. Oczekuje się, że w cyklu mieszanym nowy Captur E-TECH Plug-In będzie zużywać 1,5 l/100 km i emitować 32 g CO2/km (zgodnie z protokołem WLTP).

Samochody pojawią się w naszym salonie na przełomie sierpnia i września, jednak już teraz dajemy możliwość ich zamawiania. Odnośniki do cenników oraz danych technicznych znajdą Państwo poniżej. Już niedługo gama będzie poszerzona o model z segmentu wyższego, czyli Mégane E-TECH Plug-In.

Cennik i dane techniczne Nowego Clio E-TECH

Cennik i dane techniczne Nowego Captura E-TECH Plug-In